Recenze: Kouzelník ze Lhasy a Tajná mantra

02.02.2022

Novic, kvantový fyzik a prastaré tajemství

Kniha Kouzelník ze Lhasy, kterou vydalo nakladatelství Synergie Publishing SE roku 2020, nás seznámí s pozoruhodným příběhem novice buddhistického kláštera Tändzina Dordže a kvantového fyzika Matta Lestera. Tändzin byl pověřen vynést do bezpečí dva starobylé svitky s posvátnými texty nevyčíslitelné hodnoty a nedozírného významu v době, kdy vtrhne Rudá armáda do Tibetu. O půl století později se Matt ocitá ve velmi podobné situaci, kdy má přenést svůj výzkum, jenž může změnit svět, z Londýna do Los Angeles. Oba pozoruhodné příběhy jsou spolu úzce propojeny, i když se odehrávají zcela paralelně. Oba hlavní hrdinové musí na své cestě překonat mnoho nejrůznějších překážek i traumatizujících problémů, které je posunou k nečekanému propojení jejich osudů.

Autor příběhu David Michie, kterého můžete znát z jeho velmi úspěšných bestsellerů jako je například Dalajlamova kočka (reccenze ZDE) či Pes Jejího Veličenstva a jeho mise (recenze ZDE), nám na pozadí příběhu opět poodhalí jeho oblíbený svět buddhismu zase z poněkud jiného úhlu pohledu. Ani však v této publikaci nečekejte žádnou zvláštní náboženskou propagaci. Dílo zaujme i čtenáře, kteří se o tuto tématiku vůbec nezajímají.

Přestože má publikace ze začátku trošku pomalejší rozjezd a mnohdy může působit poněkud průhledným a jednoduchým dojmem, určitě stojí za to vytrvat. Její finále je opravdu velkolepé a přináší nám hluboké poselství, jenž nás nutí k zamyšlení nad naší vlastní životní poutí.

Velmi se mi líbilo, jak hlavní hrdinové překonávají své těžké životní překážky pomocí své vnitřní síly. Díky tomu můžeme mezi řádky příběhu spatřit základy buddhistického učení i mnoho pozoruhodných myšlenek k zamyšlení.

Tajná mantra

Velmi příjemným pokračováním příběhu je publikace Tajná mantra, kterou vydalo nakladatelství Synergie Publishing SE roku 2021. Opět se zde setkávámě s Mattem Lesterem, který se pět let připravoval v himalajském klášteře, aby mohl otevřít starodávný svitek obsahující proroctví, které svět naléhavě potřebuje. Svitek je však ukraden a Matt se tak ocitá na zcela nové dobrodružné cestě za svým osudem. Na opačném konci světa vědkyně Alice Weisensteinová zamýšlí odhalit výsledky výzkumu zaměřeného na léčení mysli a těla. Vše se však zcela zkomplikuje, když zmizí její nadřízený a ona sama zjistí, že je sledována. Osudy obou hrdinů se postupně propojí. Oba tak musí čelit mnoha nebezpečným nástrahám, kdy se musí dobře rozhodnout komu věřit a komu ne.

Dílo je psané poněkud napínavější formou a v některých pasážích na mě působilo až detektivním charakterem. I přestože je dle mého názoru první díl příběhu oproti druhému o něco více propracovaný, je titul čtivý a skvěle propojuje mystiku budhistické spirituality a vědy.

Stejně jako předchozí díl, nabízí i titul Tajná mantra mnoho zajímavých pasáží k zamyšlení i příjemnému oddychu.

Obě knihy bych doporučila všem lidem, kteří hledají dobrodružné čtení o životních lekcích, laskavosti a o propojení zcela odlišných světů.

Děkuji nakladatelství Synergie za poskytnutí recenzních publikací.