Recenze: Z kopce do kopce

31.10.2019

Život na vesnici je zcela odlišný od života ve městě. Lidé tam k sobě mají blíž, jsou skoro stále na čerstvém vzduchu a zažívají mnohá dobrodružství, o kterých by se jim ve městě ani nesnilo. I přes veškeré problémy (jako je například vzdálený obchod či špatná dopravní dostupnost) si dokáží udržet dobrou náladu a nezlomného ducha. Své o tom ví i autorka knihy Z kopce do kopce. Titul vydalo nakladatelství Jota roku 2018.

Spisovatelka Kateřina Dubská se rozhodla podělit se svými čtenáři o určitou část ze svého života, ve které se přestěhovala z velkoměsta a začala žít zcela nový život na venkově. Vypráví nám o namáhavé rekonstrukci svého časem již "znaveného" domu, popisuje své chovatelské začátky i adaptaci s novými lidmi z vesnice. Podělí se s námi o mnoho vtipných historek, jenž během tohoto období prožila a prozradí nám i různé perličky ze života místních starousedlíků.

Publikace je psaná lehkým, milým a velmi čtivým stylem. Čtenář tak může velmi snadno získat pocit, že si s ním autorka povídá a sděluje mu své zážitky. Titul je rozdělený do 27 oddělených příběhů, jenž na sebe nepřímo navazují. Celé dílo se čte prakticky jedním dechem a stránky nám doslova utíkají před očima.

Velmi se mi líbil humor, se kterým spisovatelka knihu psala. Je mi velice blízký a musím přiznat, že jsem se u díla hodně nasmála. Jen málokdy se mi dostane do rukou podobná publikace, u které se směji už od první stránky.

Osobně mě čtení velice bavilo a vždy jsem se těšila na další a další příběh. Moji oblíbenou povídkou se stala historka s názvem Volání divočiny, ve které autorka vypráví o problémech spojených s milostným životem jejích dvou koz.

Skvělým doplňkem jsou i hezké ilustrace, které vytvořil Aleš Čuma. Perfektně se k titulu hodí a vytvářejí klidnou a milou atmosféru.

Publikaci určitě řadím na čestné místo ve své knihovně a velmi ráda se k ní zase po čase vrátím. Sama žiji celý svůj život na vesnici, od malička mě obklopovala různá zvířata všech velikostí a v současné době dokonce rekonstruujeme dům, takže jsem se v tomto titulu opravdu našla. Mnohokrát jsem se při čtení usmívala s myšlenkou, že jsem něco podobného prožila také. Čtení jsem si opravdu moc užila a pevně doufám, že se snad někdy v budoucnu dočkám i pokračování.

Knihu doporučuji všem lidem, kteří se během čtení chtějí zasmát, odpočnout si a zapomenout na každodenní starosti.

Děkuji KNIHCENTRUM.CZ za poskytnutí recenzního výtisku.

Knihu můžete zakoupit ZDE.