Recenze: Stres jako příležitost

20.12.2023

9 kroků k pohodlnému životu

Dnešní moderní doba je plná stresu a spěchu. Stresujeme se každý den od rána do večera, abychom stihli zařídit vše potřebné, zaplatit účty, správně vychovat děti, jet na nejlepší dovolenou, vypadat jako modelka z časopisu a ze spousty dalších důvodů. Jak z tohoto nekonečného kolotoče utéct, nadechnout se osvobozující svobody a jednou pro vždy vzít život zpět do svých rukou, se dozvíme v knize Stres jako příležitost, kterou vydalo Nakladatelství KAZDA s. r. o. roku 2023.

Autor Jacob Drachenberg nás seznámí se stresem a odkryje nám na něj zcela nový pohled. Naučí nás, jak pomocí 9 kroků začít žít život více v harmonii a ukáže nám, jak můžeme se stresem správně pracovat. Vysvětlí nám, jaký je rozdíl mezi přínosným stresem a tím destruktivním, pomůže nám pochopit důvody, proč se stresujeme a v neposlední řadě nám poodhalí, jak jednou provždy shodit řetězy té obrovské zátěže a využít ji ve svůj prospěch.

Velice mě zaujala myšlenka, že původním úkolem stresu je mobilizace energie pro tělo. Tato informace nám může pomoci ji smysluplně využít, což nám skvěle v životě poslouží. Bohužel dnešní uspěchaná doba na nás neustále vytváří příliš velký tlak spojený s přetížením, sebezapřením a častým pracovním nasazením, který nám brání tuto energii získat. Stres v rozumné míře tedy pro nás může být i prospěšný a může nám pomoci posunout se dál.

Publikace nám poskytuje mnoho podnětů, abychom se při četbě zastavili a přemýšleli nad svým životem. Právě díky tomu se o sobě můžeme dozvědět něco nového a naučit se tak stres mnohem lépe zpracovávat.

Velkým plusem je i značné množství stresových situací, jenž autor uvádí a s pomocí praktických návodů nám ukazuje, jak je řešit. Díky tomu, můžeme vše mnohem lépe pochopit a snadněji uvést do praxe.

Knihu bych doporučila všem lidem, kteří se chtějí naučit se stresem pracovat a žít život více v pohodě.

Děkuji Nakladatelství KAZDA za poskytnutí recenzních výtisku.