Recenze: Psi- Signály a emoce

18.04.2024

Známé pořekadlo praví: "kolik řečí umíš, tolikrát jsi člověkem". Častokrát se učíme zahraniční jazyky, abychom porozuměli úplně cizím lidem. Přitom mnohdy zapomínáme na naše nejlepší přátelé, kteří s námi dokonce sdílejí naši domácnost. Zapomínáme na psy. Jak se s nimi správně dorozumět a jak pochopit co se nám náš Alík snaží říct? To vše a mnohem víc se dozvíme v knize Psi: Signály a emoce. Publikaci vydalo Nakladatelství PLOT roku 2023.

Autorky Katja Kraußová a Gabi Maueová rozdělily své dílo do třech hlavních částí, v nichž nás podrobně seznámí s mimikou, komunikačními signály i emocemi. Odhalí nám, co se skrývá pod různými způsoby držení psího těla, poodkryjí nám emoční pokličku našich zvířat a naučí nás překládat jednotlivé způsoby psího chování.

Titul mě naprosto ohromil svou praktičností, zpracováním a samozřejmě velkým množstvím hodnotných informací. Troufám si říct hned na začátku, že se jedná o jednu z nejlepších kynologických publikací zaměřenou na komunikaci se psem. Dílo je psané čtivým a srozumitelným stylem, který je pro čtenáře hezky přehledný a umožňuje nám i snadnou orientaci v díle. S publikací tak můžeme dobře pracovat a neustále se vracet k právě potřebné problematice. Pozoruhodné jsou i barevně zvýrazněné rámečky, jenž nám zvýrazňují zajímavé informace.

Jak už jsem zmínila, osobně jsem z díla naprosto unešená a dle mého názoru by mělo být povinou součástí výbavy pro každého majitele psa. Myslím si, že po jeho přečtení by se předešlo mnoha neshodám, agresivitě i jinému problémovému chování, které mnoho psů i jejich majitelů denně zažívá na základě špatné vzájemné komunikace. Sama se k publikaci nesmírně ráda vracím a stále objevuji nové a nové postřehy.

Velkým plusem je i uvedení mnoha příkladů z praxe, jenž nám skvěle pomohou si jednotlivé chování představit v praxi a poté jej rozpoznat v běžném životě. S tím nám také perfektně pomáhá více než 1300 názorných fotografií, jenž nás titulem provázejí. Zachycení jednotlivých výrazů, postojů i nejrůznějších psích emocí na rozmanitých psích plemenech, je pro nás více než cenným pomocníkem.

Publikace je doslova nadupaná důležitými informacemi, které nám pomohou odhalit význam i zdánlivě nenápadně pokrčeného obočí, skryté bolesti či signálu stresu a správně je přeložit. Dílo má určitě obrovský potenciál povznést vztah s naším psem na zcela jinou úroveň. Určitě bych tuto knihu vřele doporučila každému, kdo se o psy zajímá nebo už nějakého doma má.

Děkuji Nakladatelství PLOT za poskytnutí recenzního výtisku.

Knihu můžete zakoupit ZDE.