Recenze: Průvodce přírodou

10.09.2018

Krása a rozmanitost naší přírody je často až k neuvěření. Nalezneme v ní obrovské množství pestrých barev, nejrůznějších tvarů i bytostí. Budeme-li ji pozorně sledovat naskytne se nám kouzelný pohled na úžasné Boží dílo. Spatříme maličké mravence i vznešené jeleny, drobné lístečky travin i majestátní duby. Na zemi, ve vzduchu i ve vodě všude uvidíme plno nádherného života. Často se nám může stát, že se při našich toulkách krajinou setkáme s nějakou neznámou rostlinou či zvířetem, v takovém případě nám může skvěle pomoci kniha Průvodce přírodou, kterou vydalo nakladatelství Alpress roku 2008.

Autoři publikace Frank a Katrin Heckerovi rozdělili dílo do devíti částí, které od sebe barevně oddělili. Prvních šest kapitol se zaměřuje na život v různých prostředích, jako jsou například: lesy, louky, sídliště nebo mořské pobřeží. Zbylé tři pasáže se věnují spíše bonusovým informacím týkajících se například stop zvířat či jedlých a nejedlých rostlin. Na začátku knihy nalezneme seznam vyobrazených symbolů, které jsou rozmístěny na každé stránce v dolním rohu a informují nás, v které říši se právě nacházíme (houby, savci, bezobratlí...). Díky efektivnímu označení jednotlivých stran pomocí barevných štítků, je pro čtenáře orientace v textu velmi snadná.

Titul obsahuje popis 550 nejznámějších živočichů a rostlin, se kterými se pravděpodobně můžeme setkat. Velkým plusem knihy je i centimetr, který je vyobrazený na zadní straně obálky. Ten může perfektně posloužit zvídavému čtenáři při rozeznávání menších druhů zvířat či rostlin.

Jediné co bych publikaci vytkla jsou poměrně strohé popisky u jednotlivých druhů zvířat. Velmi mi zde chyběly informace, které nám prozradí, jak dlouho se zvíře dožívá či jak často a kolik mláďat má.

Velice se mi líbily překrásné fotografie, které z převážné části zhotovil Frank Hecker. Osobně také oceňuji i praktické, plastové desky, které skvěle chrání dílo před nečistotami. Díky této vychytávce si ho s sebou můžete vzít opravdu kamkoli.

Titul bych doporučila všem milovníkům přírody, kteří rádi poznávají nové druhy rostlin i zvířat a chtějí se dozvědět něco víc...

Děkuji nakladatelství Alpress za poskytnutí recenzního výtisku.

Knihu můžete zakoupit zde.