Recenze: Probuzení do duchovního světa – Šamanská cesta přímého poznání

09.04.2018

Šaman byl od pradávna ve své komunitě významnou a uznávanou osobou. Sloužil jako prostředník pro komunikaci mezi viditelným světem hmoty a světem duchů i energie. Za pomoci rozvinuté intuice, získával informace "z druhé strany" a působil tak jako "jasnovidec". Prosil pomocné duchy o dobrý úlovek pro svůj kmen a s jejich pomocí léčil nemocné. Šamani praktikovali také spoustu rituálů, které měly za úkol zajistit bohatou úrodu, zaměřit se na uzdravení chorých a uctít koloběh života i smrti. Příroda pro ně byla posvátným místem a jejich spojení s ní, pro ně bylo nenahraditelné.

V dnešním uspěchaném světě jsme na toto projení bohužel pozapomněli. Naštěstí právě teď, cítí stále více a více lidí potřebu, se k moudrosti našich předků opět vrátit. Šamanismus je pro tuto pouť jednou z nejlepších možností, protože jedná o nejstarší duchovní praxi jakou lidstvo poznalo. Navzdory chybným předsudkům, byl šamanismu rozšířen po celém světě, takže ho máme doslova v krvi a kousek malého šamana můžeme objevit v každém z nás. Navíc tuto duchovní praktiku můžeme uplatňovat i jako způsob svého života.

Kniha Probuzení do duchovního světa se tak pro vás může stát skvělým průvodcem. Její autoři Sandra Ingermanová a Hank Wesselman vám krok za krokem ukážou tajemný svět šamanismu a odhalí vám jeho skryté krásy. Systematicky vás provedou po 77 tisíc let staré šamanské cestě, seznámí vás s různými rituály a obřady a naučí vás "cestovat" do jiných realit, kde přebývají pomocní duchové. Publikaci vydalo nakladatelství Synergie roku 2014.

Začátek díla tvoří úvodní kapitola, která má za úkol seznámit čtenáře se základními pojmy a pečlivě mu vysvětlit, co je to šamanismus. Dle mého názoru se jedná o velmi důležitou, ale zároveň nejméně zábavnou část knihy. V dalších pasážích se seznámíte se silovými zvířaty, duchovními učiteli a dalšími průvodci. Naučíte se, jak s nimi komunikovat a jak začít vidět srdcem.

Velkým plusem je určitě jednoduché a uspořádané rozdělení jednotlivých kapitol. Díky, kterému má čtenář možnost, vrátit se k tomu, co právě potřebuje.

Součástí knihy je mnoho různých cvičení, které vám pomohou rozvinout vaše schopnosti, procvičit si intuici a vše důkladně pochopit. Velmi se mi líbilo časté vybízení obou spisovatelů, kteří nabádali čtenáře k akci a vlastním prožitkům, při jejich provádění. Přímá duchovní zkušenost - komunikace s duchovními průvodci a pomocníky - patří mezi nenahraditelné a jedinečné zážitky, které vám tato publikace může poskytnout. Autoři také neustále připomínají, že každý zážitek je individuální a každý ho prožívá jinak.

Ráda bych také ocenila interaktivní část této publikace, která spočívá v podobě čtyř hudebních nahrávek, které vám pomohou dostat se do šamanského stavu transu při cvičení šamanské cesty. Všechny nahrávky naleznete na webových stránkách nakladatelství Synergie.

První nahrávka vám umožní připravit se na cestu a stanovit si jasný záměr. Je přibližně pět minut dlouhá a uslyšíte na ni zvuky chřestění a hvízdání. Na druhé nahrávce je zaznamenáno patnáct minut bubnování a chřestění. Třetí nahrávka obsahuje patnáctiminutovou sekvenci monotónních rytmů, kde uslyšíte různá chřestidla, australská perkusní dřívka a brazilský strunný nástroj berimbau. Na čtvrté nahrávce je zachycen dvacet pět minut dlouhý záznam, na kterém bubnují tři bubeníci zároveň. Vše opět záleží na vašem naladění. Já osobně jsem si některé z nahrávek naprosto zamilovala.

Tvůrci spolupracovali i s dalšími čtyřmi spoluautory (Tom Crowan, Carol Proudfoot-Edgarová, José Luis Stevens, Ph.D., Alberto Villoldo, Ph.D.), kteří knihu skvěle doplňují.

V knize naleznete mnoho důležitých a moudrých rad, které vám dokonale přiblíží svět šamanismu a pomohou vám navrátit se zpět k přírodě. Dále vás naučí dívat se na svět s pokorou, úctou a láskou. Samozřejmě nečekejte po přečtení této knížky žádné zázraky. Každá změna vyžaduje určité úsilí a trpělivost čtenáře.

Celkově se mi publikace velmi líbila. Zažila jsem díky ní mnoho krásných duchovních zkušeností a připomněla jsem si některé zapomenuté životní pravdy. Zaujala mě i svou obálkou, která se k dílu skvěle hodí.

Knihu bych určitě doporučila všem, kteří se zajímají o šamanismus, silová zvířata, hledání sebe sama, ale i o opětovné spojení s přírodou a využívání tradiční moudrosti v moderní době. Knize dávám 100 %.

Knihu můžete zakoupit zde.

Děkuji nakladatelství Synergie za poskytnutí recenzního výtisku.