Recenze: Na co se stydím zeptat

02.03.2021

Průvodce pro holky i kluky nejen o sexu

Dospívání není jednoduchá záležitost. Naše tělo prochází spoustou změn a doslova si s námi dělá, co si zamane. Stejné je to i s našimi pocity. Hormony běží na plné obrátky a naše nálada se nám mění jako na horské dráze. Nerozumíme sobě, rodičům a někdy ani kamarádům. Často máme pocit, že se snad celý svět postavil proti nám a nevíme, jak z toho ven. Kniha Na co se stydím zeptat vám s tímto nelehkým životním období může pomoci. Publikaci vydalo nakladatelství Alpress roku 2020.

Autorka díla Conchita Madueňo provede všechny holky a kluky náročným obdobím dospívání. Odpoví jim na jejich nejčastější otázky, detailně je seznámí s jejich tělem a poradí jim, jak se o sebe lépe starat. Naučí je správně se stravovat, doporučí jim, co dělat v případě první lásky či zlomeného srdce a pomůže jim i s výběrem správné podprsenky, menstruačních pomůcek či kondomu. Navíc se dotkne i mnoha témat, o nichž se teenageři ostýchají mluvit.

Celá publikace je psaná poutavým a čtivým stylem. Jednotlivá témata jsou rozdělena do menších úseků a dopodrobna ujasněna. Vše je navíc doplněno o vkusné obrázky, jenž danou problematiku názorně vysvětlují. Nemusíte se bát, že by byl titul věnován jednostranně pouze jednomu pohlaví. Odpovědi na své nevyřčené otázky v něm na střídačku naleznou dívky i chlapci.

Velmi se mi líbil spisovatelčin zájem přiblížit teenagerům jednotlivé změny i svět dospělých. Ocenila jsem i celkovou snahu ujasnit jim otázky týkajících se sexuality, zdraví i lásky.

Osobně mě velmi zaujala část věnovaná drogám a sexuálně přenosným chorobám. Myslím si, že je velice důležité o této problematice mluvit a dospívající na ni upozornit.

Velkým plusem je určitě i postupné seznámení se sexualitou, jenž je zde  probráno od úplných začátků v podobě fantazií, přes samotný akt až po možné otěhotnění.

Ačkoli dílo může na první pohled působit jako určitý typ učebnice, nenechte se zmýlit. Autorka promlouvá ke svým čtenářům jako ke svým přátelům a v žádném případě nechce působit jakkoli strojeně či naučně. Po celou dobu se pouze snaží vše uvést na pravou míru za pomoci přátelských odpovědí na otázky.

Knihu bych rozhodně doporučila všem teenagerům.

Děkuji nakladatelství Alpress za poskytnutí recenzního výtisku.

Knihu můžete zakoupit ZDE.