Recenze: Konopí - Zdraví na dosah

26.02.2020

Holistická kuchařka

Konopí může být dobrým sluhou, ale velmi zlým pánem. V případě, že jej budeme užívat tím správným způsobem, může mít blahodárný vliv na naše zdraví. Jak s ním vhodně zacházet, abychom si neublížili, se dozvíme v knize Konopí - Zdraví na dosah. Publikaci vydalo nakladatelství Alpress roku 2019.

Autor Paul Benhaim vhodně rozdělil své dílo na dvě části, v nichž nás postupně provede obecnými informacemi i chutnými recepty. Dozvíme se něco z minulosti této zvláštní rostliny, zjistíme čím je pro nás prospěšná i jak se s její pomocí můžeme léčit. Navíc se seznámíme s meditací, permakulturou i dalšími léčivými rostlinami.

Byla jsem zcela fascinována spisovatelovým zápalem a nadšením představit nám konopí ze zcela jiného úhlu než ho většina z nás zná. Schopnost této rostliny čerpat z půdy těžké kovy či zabránit erozi mě zcela ohromila, stejně jako konopné palivo, oblečení i olej.

Velmi se mi líbilo několik cvičení, které toto dílo obsahuje. Obzvlášť zajímavé mi přišlo dechové či uvolňovací cvičení.

Naprosto nadšená jsem byla také z části věnované přírodní léčbě, která směřuje ke znovuzískání životní energie. Autor nás zde nabádá k obnovení našeho vztahu s přírodou a vyhýbání se všem "umělým" potravinám.

Velice mě zaujala také kapitola zaměřená půstu, který byl dříve běžnou součástí životů našich předků a dnes se často opomíjí.

V případě, že od titulu očekáváte nějaké informace o drogách či marihuaně budete patrně zklamáni. Kniha určitě nenabádá k toxikomanii, naopak nám přináší mnoho nápadů, jak zdravě žít.

Dílo obsahuje mnoho chutných receptů , které jsou všechny vegetariánské. Naleznete zde návody na snídaně, hlavní jídla, polévky, předkrmy i dezerty. Osobně mně nejvíce chutnaly sladké konopné kuličky, marcipánová jablka a křupavé kostky z tofu a konopí.

Knihu bych doporučila všem lidem, kteří chtějí získat na konopí zcela jiný pohled a ochutnat něco nového.

Děkuji nakladatelství Alpress za poskytnutí recenzního výtisku.

Knihu můžete zakoupit ZDE.

Autor: Zdeňka Kudová

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky