Recenze: Kavárna na konci světa

17.05.2023

Příběh o smyslu života

Přemýšleli jste někdy, jaký má váš život smysl? Zda je naplněný či kolik vašeho drahocenného času každý den jen tak promrháte? Kniha Kavárna na konci světa se pro vás může stát perfektním nástrojem, jenž má úžasný potenciál navždy změnit váš pohled na život. Publikaci vydalo Nakladatelství KAZDA, s. r. o. roku 2023.

Autor díla John Strelecky vypráví svůj příběh, jak se jednoho dne (cestou na dovolenou) ocitl za poněkud podivných okolností v ještě zvláštnější kavárně. Jeho hlavní cíl – dát si něco k snědku – se zde však postupně dostává na pomyslnou druhou kolej a hlavní hrdina tak v první řadě místo žaludku sytí především svou duši. Pomocí tří otázek v jídelním lístku a rozhovoru s s místní servírkou a majitelem kavárny se nenápadná zastávka na cestě, stává dobrodružstvím za hledáním smyslu vlastní existence.

Osobně musím přiznat, že mě titul velice mile překvapil. Na první pohled útlá knížečka v sobě ukrývá velký potenciál i mnohé zajímavé myšlenky. Vše je psané čtivou a oddechovou formou, která dílo jemně zahaluje do lehkého závoje příjemného odpočinkového čtení a skoro až maskuje jeho seberozvojový charakter.

Během čtení mě zaujalo mnoho moudrých myšlenek. Některé z nich nejsou sice nějaké překvapující či zcela nové, ale určitě stojí za to si je připomenout a uvědomit si je. Nesmírně se mi líbil například příběh o obchodníkovi a rybáři, který nám krásně ukazuje, jak je důležité žít naplněným životem v přítomném okamžiku a nezaměřovat se pouze na nejistou budoucnost.

Dle mého názoru je toto publikace s ohromnými možnostmi, které nám mohou změnit celý náš život. Stejně však jako u vše seberozvojových titulů není ani tato všemocná a nic se tak neobejde bez naší spolupráce. Dílo nás však nenápadně spolu s hlavním hrdinou nabádá k zamyšlení a přemýšlení nad smyslem naší existence. Lehce nás vede a pomáhá nám objevit úžasné hlubiny v našem vlastním nitru.

Knihu bych rozhodně doporučila všem lidem, kteří se zajímají o osobní rozvoj a chtějí najít své životní poslání.

Děkuji Nakladatelství KAZDA za poskytnutí recenzních výtisku.

Knihu můžete zakoupit ZDE.