Recenze: Hlavně ať ti udělá dítě

11.06.2020

Říká se, že věk je jenom číslo. Nezáleží na tom, ve kterém roce jste se narodili. Nejdůležitější je, na kolik let se právě cítíte a jak prožíváte svůj život. Své o tom ví i hlavní hrdinka Erika, která se ve svých čtyřiceti letech zamiluje do mladého studenta Lukáše. Jak se bude jejich vztah vyvíjet a zda překonají téměř dvacetiletou věkovou barieru se dozvíte v knize Hlavně ať ti udělá dítě. Publikaci vydalo nakladatelství MOBA roku 2019.

Autor Václav Gruber nám ve svém díle představí čtyřicetiletou primářku chirurgického oddělení Eriku, která se seznámí s mladým studentem Lukášem, jenž je o celých dvacet let mladší než ona. Přestože svou známost nejprve považuje za letmý flirt, postupem času se do svého přítele bezhlavě zamiluje a začne toužit po dítěti. Čeká ji tedy nelehký úkol, kdy se bude muset rozhodnout, zda pro ni bude důležitější rodina či její kariéra, která byla po celý její dosavadní život na prvním místě. A co teprve devatenáctiletý Lukáš, jenž právě začal studovat vysokou školu, nezačne mu později vadit velký věkový rozdíl? Co na jejich netradiční vztah řeknou jeho rodiče, kteří jsou skoro stejně staří jako jeho přítelkyně? Jak s jejich vztahem zamává Lukášova pracovní nabídka z Ameriky, která se prostě neodmítá? Nepodlehne Lukáš nakonec kouzlu své bývalé přítelkyně Táni či Eričině výstřední kamarádce Lucii?

Příběh je psaný lehkým a poměrně čtivým stylem v er-formě, kdy se v jednotlivých částech publikace mění pohled hlavních hrdinů. Uvidíme tak svět z očí Eriky, Lukáše i Lucie, což nám skvěle odhalí emoce a pocity nejdůležitějších postav.

Velmi se mi líbilo, že se celý příběh odehrává v České republice v okolí Plzně. Čtenář se tak může mnohem lépe vžít do příběhu a získat pocit, že hlavní hrdiny zná.

Celkový dojem z titulu bohužel čtenáři kazí několik překlepů a chyb, jenž dílo obsahuje.

Pokud čekáte složité dějové linie, náhlé zvraty či extrémní napětí budete nejspíše zklamaní. Tato publikace je spíše oddechové čtení, ve kterém však můžeme zažít pár nečekaných událostí, které s dějem zamíchají.

Osobně bych uvítala více prostoru pro hlavní dvojici, kterou trošku zastiňují vedlejší postavy a nemocniční prostředí.

Celkově na mě dílo působilo odpočinkovým dojmem, u kterého zapomenete na každodenní starosti.

Knihu bych doporučila všem lidem, kteří hledají nenáročné čtení pro chvíle odreagování.