Recenze: Enneagram - Průvodce probuzením

16.05.2023

Najdi si svou cestu, postav se svým stínům, objev své pravé já

Napadlo vás někdy, proč jste právě takoví, jací jste? Proč se chováte právě takovým způsobem, jakým se chováte? Proč reagujete na určité situace stále stejně a proč opakujete stále stejné vzorce chování? Všechno má svůj důvod, který vám pomůže odkrýt kniha Enneagram – Průvodce probuzením, kterou vydalo nakladatelství Synergie Publishing SE roku 2022.

Autoři publikace Beatrice Chestnut a Uranio Paes nás seznámí s použitím enneagramu a společně nás vezmou na tajuplnou cestu osobního rozvoje. Podrobně nám popíší devět základních typů osobnosti i způsoby, jimiž ovlivňují naše životy v emoční, mentální i sociální sféře. Právě s jejich pomocí se naučíme lépe porozumět našemu životu, sebeuvědomění, i naším negativním stránkám a celkově tak získáme skvělý nástroj k emočnímu růstu i svobodě.

Publikace je psaná čtivou a poutavou formou, která nás neustále nabádá k poznávání nových informací. Vše je praktický a přehledně uspořádáno, což umožňuje čtenáři snadnou orientaci v díle. Příjemným zpestřením pro mě byly i citáty významných osobností, jenž nás titulem provázejí a perfektně nás obohacují.

Velmi se mi líbil způsob, jakým autoři uchopili celé téma. Vše je srozumitelné a zpracované do hloubky se všemi negativy i pozitivy.  Zajímavé bylo i pojetí stínů jednotlivých typů a jejich následné přijetí, jenž nám může v životě hodně pomoci.

Dalším velkým plusem určitě je i poměrně velké množství rad, které nás vybízejí k využití informací o jednotlivých typech k osobnímu růstu a práci na sobě. Pokud je správně uchopíme mohou nám dopomoci na naší cestě k lepší verzi sebe sama.

Publikace má určitě báječný potenciál pomoci nám dozvědět se o sobě něco víc a změnit náš život. Je však důležité si uvědomit, že žádná kniha není všemocná a nic z toho se neobejde bez našeho úsilí. Při práci s enneagramem se budete muset podívat pravdě do očí a vynést na světlo i své negativní či slabé stránky, což nemusí být vždy úplně příjemné. Pokud však chcete pocítit transformační sílu tohoto nástroje, je tato část zcela nezbytná a právě díky ní se dostanete na úžasnou cestu probuzení a práce na sobě.

Knihu bych doporučila všem lidem, kteří chtějí poznat kým doopravdy jsou a konečně se probudit.

Děkuji nakladatelství Synergie Publishing SE za poskytnutí recenzního výtisku.