Recenze: Divočina v zahradě

23.04.2021

Inspirace pro přírodní zahradničení

Mít kousek svého ráje v zahradě, je snem snad každého milovníka zahradničení. Co by to však bylo za ráj bez života. Jak do své zahrady přilákat více živočichů a začít s přírodním zahradničením, se dozvíte v knize Divočina v zahradě, kterou vydalo Nakladatelství KAZDA roku 2020.

Autor publikace Dave Goulson nás provede kouzelným světem ekologického zahradničení. Celé své dílo přehledně rozdělil do dvanácti kapitol, v nichž nás postupně seznámí s rostlinami, užitečnými obyvateli naší zahrady i cyklem života. Představí nám různé odrůdy rostlin i stromů, ukáže správný hmyzí hotel a vysvětlí nám, jak si z naší zahrady vytvořit příjemné místo pro nás i divoké živočichy.

Velmi se mi líbil milý a přívětivý styl, který byl při tvorbě publikace použit. Celé dílo je tak velmi čtivé, poskytne nám mnoho užitečných i odborných informací a celkově působí jako pohlazení po duši. Spisovatel nás přátelsky provází světem přírodního zahradničení a ukazuje nám svůj způsob. I přestože je sám vědcem, nepůsobí na nás autoritativně, ale spíše se nás snaží vést a inspirovat.

Velice milým překvapením pro mě byl úvod do každé nové kapitoly, který tvoří recept na nějakou dobrotu z plodů naší zahrady. Ať už se rozhodnete vyzkoušet ostružinový džem, výrobu cideru či morušové muffiny, jistě nebudete litovat. Skvěle si pochutnáte a navíc prakticky zužitkujete plody ze zahrady a vychutnáte si pocit odměny za dobře odvedenou práci.

Nesmírně jsem ocenila přehled autorových oblíbených rostlin pro opylovače či ptáky, jenž nalezneme na konci díla. Stejně jako návod na výrobu žížalího kompostu i doporučení dalších zajímavých knih či dodavatelů osiva.

Osobně mě zaujalo velké množství zajímavých informací, kterých je dílo doslova přeplněné. Opravdu jsem žasla například nad tím, že žížaly za rok vyprodukují 4,5 kilogramu výkalů a podobně. Musím přiznat, že v mnohém mi tento titul otevřel oči a ukázal mi zahradničení zase z jiného úhlu pohledu.

Z vlastní zkušenosti jsem z díla naprosto nadšená a mohu říct, že se k němu budu velmi ráda vracet. Už teď má své čestné místo v mé knihovně. Knihu bych tak rozhodně doporučila všem lidem, kteří se zajímají o přírodní zahradničení.  

Děkuji Nakladatelství KAZDA za poskytnutí recenzního výtisku.

Knihu můžete zakoupit ZDE.

Autor: Zdeňka Kudová

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky