Recenze: Alchymie sebelásky

31.10.2023

Sebeláska by měla být bezesporu nedílnou a velmi důležitou součástí našeho života. Je obrovským bohatstvím pro nás samotné i pro naše okolí. Pouze pokud ji budeme mít dostatek a budeme schopni o sebe náležitě a s láskou pečovat ve všech našich potřebách, budeme mít uspokojivou zásobu energie, abychom se mohli věnovat i ostatním. Budeme moci zářit ve své plné síle a kráse, žít šťastný život a naplnit tak své poslání. Jak se tedy vydat na tajuplnou cestu sebelásky a rozjasnit svůj svět? To vše a mnohem víc se dozvíme v knize Alchymie sebelásky, kterou vydalo nakladatelství UZUME s. r. o. roku 2023.

Autorka publikace Lucie Harnošová nám ve svém díle představí magický svět sebelásky. Krůček po krůčku nás provede jeho nejrůznějšími zákoutími a bude nám oporou i v jeho nejtemnějších hlubinách. Seznámí nás se sebeláskovými rituály, rozluští jazyk emocí, pomůže nám rozjasnit naše stíny i rozveselit naše vnitřní dítě. Vydáme se společně také do nitra naší mysli, naučíme se vidět dokonalost našeho těla a v neposlední řadě si poléčíme vztahy s našimi blízkými.

Titul je psaný lehkým a velmi čtivým stylem. Čtenář snadno získá dojem, že sedí se spisovatelkou u hrnku dobrého čaje a příjemně si s ní povídá. Velmi se mi líbilo autorčino sdílení svého životního příběhu, který nás s ní lépe seznámí a názorně nám ilustruje, jak může sebeláska pozitivně ovlivnit náš život.

Naprosto nadšená jsem z mnoha a mnoha praxí, které dílo obsahuje. Spisovatelka nás skvěle motivuje do akce a aplikování jednoduchých cvičení do našeho každodenního života. Některé akční kroky zaberou sotva minutku, nad jinými se musíme trošku zamyslet, ale naprosto všechny mají ohromnou léčivou sílu a mohou nás skvěle posunout. Osobně musím přiznat, že ne všechna cvičení pro mne byla zrovna lehká a některá z nich doslova odkryla pověstnou Pandořinu skříňku, o to více ozdravné to pro mne však bylo. Právě díky této praktické stránce získává dílo zcela nový rozměr, který mu dává až téměř terapeutický nádech.

Publikace má obrovské potenciál pomoci změnit náš život. Nic z toho se však naneštěstí (nebo spíše naštěstí) nemůže stát bez naší snahy a pravidelného aplikování jednotlivých cvičení. Tyto akční kroky nám však mohou pomoci otevřít dveře do rajské zahrady naší sebelásky.

Celkově titul působí jako nesmírně milé pohlazení po duši. Vše je hezky a přehledně uspořádané. Nádherným doplňkem jsou laskavé ilustrace Lucie Velíškové, jenž nás textem provázejí.

Osobně jsem si čtení Alchymie sebelásky velice užila a nesmírně ráda se k němu budu vracet. Tato publikace si vysloužila své čestné místo v mé knihovně.

Knihu určitě doporučuji naprosto všem ženám všeho věku.