Recenze: Žít feng-šuej v našich podmínkách - Životní rovnováha, duševní hygiena, harmonické prostředí, vyvážené vztahy

19.10.2018

Chcete se ve svém domě cítit dobře? Žít v naprosté harmonii a zároveň na sebe nechat působit zázračnou energii čchi? S tím vám může pomoci kniha Žít feng-šuej v našich podmínkách, kterou vydalo nakladatelství ALPRESS, s. r. o. roku 2017.

Autor knihy Andrew Alois Urbiš věcně rozdělil publikaci do šesti částí, ve kterých nás postupně seznámí s několik tisíc let starým čínským učením. To je považováno za jeden z devíti pilířů tradiční čínské medicíny. Díky tomuto prastarému umění můžeme zharmonizovat jakoukoli oblast našeho života a dosáhnout v ní výrazného zlepšení. Velký důraz je zde kladen především na prostředí a uspořádání interiéru, ve kterém žijeme. Pomocí jednoduchých metod nám dílo pomáhá odstraňovat nepříznivé jevy neblaze působící na naše zdraví a další sféry našeho života.

Spisovatel zvolna představí svým čtenářů teoretické znalosti, hlavní nástroje, metody práce a základní principy harmonického způsobu života. Dále nám poradí, jak můžeme napravit nepříznivé dispozice objektu bez provedení stavebních úprav či co máme dělat v případě, že feng-šuej nefunguje. Poté se s námi podělí o své vlastní zkušenosti získané z klinické praxe. Na konci titulu nalezneme praktickou kapitolu příloh, která obsahuje analýzy feng-šuej, tabulky sektorů, prvků a hodnocení krajiny, prostředí i objektů. Zapomenout nesmíme ani na skvělé předmluvy Ivy Bittové, Bronislava Poloczka, RNDr. Václava Cílka CSc. a Alice Nellis, které vás na začátku knihy skvěle naladí na dané téma.

Osobně se mi velice líbil čtivý a jednoduchý styl, kterým je publikace napsaná. Autor v knize trpělivě a s nadšením vysvětluje všechny pojmy a snaží se ze všech sil, aby mu čtenář porozuměl.

Velmi mě zaujalo, že spisovatel v některých pasážích odkazuje na různé vědecké poznatky, které (dle mého názoru) zvyšují odbornost celého titulu.

Ráda bych také ocenila velké množství poměrně jednoduchých rad přizpůsobených pro člověka žijícího v Evropě, které nám pomáhají oživit energii čchi. Velkým plusem pro mě určitě bylo, že se nejednalo pouze o obecné rady, ale i konkrétní nápady, jak jednotlivé prvky posílit či naopak zeslabit. Mně se nejvíce osvědčilo používání živých prostředků (jako jsou květiny a akvárium s rybičkami) či symbolů.

Ráda bych také vyzdvihla bezpočet doporučení, které nám radí, jak zařadit feng-šuej do každodenního života.

Za povšimnutí rozhodně stojí i krásné ilustrace, které skvěle vytvořila Lucie Kolátorová.

Knihu bych určitě doporučila všem lidem, kteří se zajímají o zdravý životní styl, uspořádání interiéru či chtějí ve svém životě udělat krok lepším směrem.