Recenze: Svedu to na tebe

16.12.2020

V každé ženě je ukryto mnoho osobností, které nám pomáhají s lehkostí proplouvat naším životem. Ať už je to dáma, hospodyňka, matka, kariéristka, manželka či kalamita - každá z nich se ujímá vlády nad naším životem v ten pravý čas, aby nám pomohla zvládnout každou životní zkoušku. Své o tom ví i autorka Lucie Šilhová, která se v knize Svedu to na tebe dělí o své životní zkušenosti. Publikaci vydalo nakladatelství Motto roku 2020.

Titul Svedu to na tebe je volným pokračování autorčiny předešlé úspěšné knihy Beru to na sebe (recenze), v němž nechává nahlédnou své čtenářky do svého osobního života. S humorem, nadsázkou i lehkou ironií popisuje krátké příběhy ze života, při nichž mění své jednotlivé role podle potřeb svých i okolí. Celkem tak zmiňuje osm podob žen: manželku, dceru, dámu, matku, ženu, hospodyňku, kalamitu a kazatelku.

Dílo je psané lehkým a čtivým stylem, který působí nesmírně přívětivě. Čtenář tak lehce získá pocit, že autorka svěřuje své zážitky právě jemu.

Na rozdíl od předchozího titulu Beru to na sebe tvoří publikaci mnoho jednotlivých příběhů, jenž svým rozsahem většinou nepřekračují délku jedné strany. Díky tomu se dílo skvěle hodí ke krátkému odpočinkovému čtení.

"Říjen: Akční filmy mě moc neberou, ale tenhle byl super. Jo a všiml sis, jaké měla agentka boty? Přesně takové si přeju. Cože? Dieta a cvičení? Ale ty mě zase neposloucháš. Já říkala boty, ne boky!" str. 73-74

Velmi se mi líbilo poměrně velké množství komických situací, jenž spisovatelka zmiňuje. Při čtení jsem se dobře bavila a dokonce jsem se občas i nahlas zasmála.

Osobně jsem ocenila i autorčinu snahu mluvit s nadhledem o problémech běžných žen, které řeší problémy s muži, vlasy, konfekční velikostí a podobně.

Upřímně musím přiznat, že se mi kniha velice líbila. Autorčin humor mi byl velmi blízký a v některých situacích jsem dokonce poznávala i samu sebe. Publikaci bych tedy rozhodně doporučila naprosto všem ženám, které chtějí na chvilku uniknout z reality a s nadhledem se pobavit u nenáročného čtení.

Děkuji KNIHCENTRUM.CZ za poskytnutí recenzního výtisku.

Publikaci můžete zakoupit ZDE.

Autor: Zdeňka Kudová

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky