Recenze: Psí šťastlivci a smolaři - Nalézání štěstí na obou koncích vodítka

22.08.2018

"Pes je jediné stvoření na světě, které vás miluje víc než sebe." řekl výstižně před dávným časem americký humorista Josh Bilings. Psi jsou našimi nejlepšími přáteli už od pradávna. Po staletí nás doprovázejí po cestě naším životem, chrání nás před nebezpečím, pomáhají nám v nejrůznějších situacích a dělají náš život šťastnějším. Dnes patří mezi nejčastěji chovaná zvířata v domácnostech. Ať už doma máte svého psího kamaráda či o něm pouze sníte, titul Psí šťastlivci a smolaři - Nalézání štěstí na obou koncích vodítka vás určitě nezklame...

Autorka Elizabeth Abbottová se rozhodla svěřit se se svým životním příběhem a svým posláním do nové knihy Psí šťastlivci a smolaři, kterou vydalo nakladatelství Práh roku 2017. Publikace je plná osobních příběhů a humorných zážitků, které vyprávějí o záchraně různých psů, lásce, vykoupení, přátelství, ale i o beznaději a smutku. Elizabeth se v díle zabývá i vztahem člověka a jeho psa a na různých historkách nám názorně ukazuje, jak může být toto pouto přínosné pro obě strany. Spisovatelka nás zavede do různých koutů světa, kde poskytne novou naději na lepší život zvířatům i mnohým lidem. Na začátku příběhu nás vezme s sebou na zpustošené Haiti, kde musela zanechat svého milovaného psa Tommyho, který odstartoval její nové životní poslání zasvěcené záchraně psů. Dále se s ní podíváme například do kanadské nemocnice, kde se zapojíme do programu Pet Therapy - terapie za pomoci zvířat, zavítáme do americké věznice, zachráníme opuštěné psy v Srbsku nebo pomůžeme psům z hurikánu Katrina.

Celá kniha je napsaná milým, osobitým a čtivým stylem. Díky tomu můžete mít pocit, že vám stránky doslova utíkají před očima. Ráda bych také ocenila autorčinu schopnost vtáhnout čtenáře do děje. Během čtení jsem často měla pocit, že jsem se v dané situaci sama právě ocitla. Dílo na mě působilo velmi emotivně a musím přiznat, že mi občas ukápla i nějaká slza dojetí.

Velice si cením realistického vyprávění spisovatelky o podmínkách, které mají opuštěná a nechtěná zvířata v různých zemích. Sama si myslím, že je velmi důležité o tom informovat veřejnost a velmi si Elizabeth vážím za to co dělá. Titul nám může mimo jiné skvěle posloužit i jak inspirace k pomoci potřebným zvířatům.

Jediné co mně osobně v knize nepatrně chybělo byly fotografie hlavních psích hrdinů, které by ji dodaly kouzlo.

"Váš kamarád na tom není moc dobře. Je slabý." Po chvíli zaváhání dodal: "Říkala jste, že chcete, aby s vámi letěl zpátky do Kanady." Mlčky jsem přikývla. "Eh bien, můj názor na to je - zvážila jste možnost nechat ho tady, dokud trochu nezesílí? Protože, se obávám, paní, že je natolik zesláblý, že takový let možná nepřežije." Pohlédla jsem do očí svého starého psa a rozhodla se: "Pak při tom pokusu zemře," řekla jsem potichu.

Velmi se mi líbí výstižný podtitul publikace "Nalézání štěstí na obou koncích vodítka", který trefně vystihuje celého ducha knihy.

Publikaci bych doporučila všem milovníkům zvířat a především pejskařům...

Děkuji KNIHCENTRUM.CZ za poskytnutí recenzního výtisku a krásnou záložku.