Recenze: Máta – Vše, co nutně potřebujete vědět, abyste ji mohli pěstovat, inhalovat, vařit, péct a koupat se v ní.

07.11.2018

Kdo by ji neznal. Její opojná vůně fascinuje lidstvo po mnoho staletí. Dokonce už staří Římané věřili, že jim pomáhá při soustředění i mocní druidové ji používali při mnoha náboženských obřadech. Dodnes můžeme mátu najít snad na každé bylinkové zahrádce a čaj, který se z ní připravuje, patří mezi jeden z nejoblíbenějších. Málokdo však ví, jaká tajemství tato křehká bylinka skrývá. Kniha Máta - Vše, co nutně potřebujete vědět, abyste ji mohli pěstovat, inhalovat, vařit, péct a koupat se v ní vám tuto záhadu ráda odhalí. Publikaci vydalo nakladatelství Grada roku 2018.

V díle nám autorky Anita Ponešová a Lenka Tréglová vysvětlí, jak vlastně přišla máta ke svému jménu či proč, je pro naše zdraví tak prospěšná. Poradí nám, jak ji máme správně pěstovat a to jak na záhonu, tak i v květináči a dají nám mnoho typů k jejímu zpracování. Nakonec poskytnou svým čtenářům poněkud netradiční pohled na tuto krásnou rostlinu, ve kterém vyzdvihnou především její nádhernou barevnost.

Velmi se mi líbilo jednoduché rozdělení titulu do pěti hlavních částí (Mátový základ, Máta pro krásu, Máta pro zdraví, Máta v kuchyni a Barva máty), které nám umožňuje velmi snadnou a přehlednou orientaci v textu.

Naprostou senzací díla je provoněná strana 2, kde si můžete přičichnou a nechat se unášet opojnou vůní byliny.

Osobně jsem ocenila opravdu velké množství naprosto skvělých a jednoduchých receptů. Sama musím přiznat, že široké využití této rostliny mě velice ohromilo. Byla jsem naprosto unesena ze všech úžasných lahůdek i domácích zkrášlovacích prostředků. Nejvíce jsem si asi oblíbila křehký koláč s mátou, limetkou a rumem, mátovou aromaterapii, pleťovou vodu a samozřejmě čaj. Myslím si, že v této publikaci si na své přijde opravdu každý čtenář.

Velmi milým překvapením pro mě určitě byla tématická omalovánka ukrytá na konci knihy.

Knihu bych doporučila všem milovníkům přírody, krásy, dobrého jídla a samozřejmě těm, kteří se chtějí dozvědět něco víc o skvostné mátě.

Děkuji KNIHCENTRUM.CZ za poskytnutí recenzního výtisku.