Recenze knihy: Svět bez stížností

05.03.2018

V dnešní uspěchané době si často ani nevšimneme, jak je náš život zahalený negativní energií. Neustále si na něco stěžujeme, jsme nespokojení a chtěli bychom stále něco lepšího než máme teď. Stále se honíme za vidinou něčeho "víc" a v případě, že "toho" konečně dosáhneme, nestačí nám to. Stává se z toho bludný kruh.

Spisovatel Will Bowen se nás snaží, pomocí své knihy Svět bez stížností, vyvést z této nevědomé "temnoty" a ukázat nám nový směr, který nám změní celý život. Ve své knize uvádí velmi výstižný citát doktora Wayne Dyera, který řekl: "Když nejsi spokojený s tím, co máš, proč toho chceš víc?" Celá kniha nás nutí zamyslet se nad naším životem a najít cestu k lepšímu životu. Dozvíte se v ní, proč je stěžování tak škodlivé a jak může ovlivnit váš život. Zjistíte, jak si přestat stěžovat a uvidíte svůj život v úplně jiném světle.

Kniha byla vydána v roce 2017 nakladatelstvím Synergie Publishing SE a zároveň byla publikována ve 106 zemích světa. Roku 2006 vymyslel Will Bowen projekt 21denní výzvy, který je součástí knihy. Tato výzva vám pomůže, díky speciálnímu fialovému náramku, překonat vaše stěžovací návyky. Celá výzva je založena na velmi jednoduché myšlence - navléct si náramek na jedno zápěstí, při každé vaší stížnosti, ho přendat na zápěstí druhé a začít od začátku. Cílem celé výzvy je vydržet 21 dní bez jediné stížnosti a s náramkem na jedné ruce. Můžete se tak přidat k více než 10 milionům lidí na světě, kteří tuto výzvu již přijali a změnili tak svůj pohled na svět.

Celá kniha je psaná velice čtivým stylem. Autor v ní popisuje ne "jen" různé praktiky a návody na to, jak si přestat stěžovat, ale také líčí příběhy lidí, kteří touto životní transformací prošli. Vypráví příběhy a zkušenosti lidí (včetně jeho osobního příběhu), kteří se potýkali a mnohdy ještě jdou cestou ke zvládnutí 21denní výzvy. Celou knihu provázejí motivační citáty, které podporují čtenáře v úspěšném nestěžování a pozitivním pohledu na svět. Publikace je rozdělena do čtyř částí: nevědomá neschopnost, vědomá neschopnost, vědomá schopnost a nevědomá schopnost. Každá z těchto částí představuje určité období, kterým si člověk během výzvy musí projít, aby si úspěšně přestal stěžovat.

Knihu společně s obálkou ilustrovala Lucie Ernestová. Její nádherná ilustrace dává (podle mého názoru) jasně najevo celý záměr knihy a její potenciál změnit svět.

Knihu bych určitě doporučila všem, kdo na sobě chce zapracovat a přitahovat si do svého života pozitivnější věci či události. Tato kniha má určitě velké možnosti změnit vám život, ale neudělá to za vás a bez vaší pomoci. Každá změna vyžaduje určité úsilí, které k ní musíte vynaložit a vytrvat. Fialový náramek je součástí všech knih a je jen na vás zda výzvu přijmete nebo ho necháte ležet v šuplíku.