Recenze: Být psem

22.12.2019

Následujme psa do světa vůní a pachů

Přemýšleli jste někdy o psím čenichu? Ne? Tak to byla velká chyba. Pro vašeho psa je jeho nos jedním z nejdůležitějších orgánů. Právě díky němu může objevovat svět a získávat mnoho nejrůznějších informací. Díky knize Být psem - Následujme psa do světa vůní a pachů se o tom můžete dozvědět mnohem víc. Publikaci vydalo nakladatelství Práh roku 2019.

Autorka díla Alexandra Horowitzová trpělivě vysvětluje svým čtenářům, jak psi vnímají svět pomocí čichu. Do svého bádání zapojuje i své dva psy Finnegana a Uptona, kteří ji provádějí světem vůní a pachů. Zavede nás i do výcvikových středisek, kde nám umožní seznámit se se psy, kteří svůj nos dokáží cíleně využít pro pracovní nasazení. Pomůže nám pochopit psí komunikaci pomocí čichu a svěří se nám i se svou zkušeností, kdy se snažila o rozvoj vlastních čichacích schopností.

Titul je napsaný milým a čtivým způsobem. Hned na první pohled je z něho patrný spisovatelčin zápal pro dané téma. Určitě si plným právem vysloužil ocenění Bestseller New York Times a Nejlepší odborná kniha roku podle pořadu Science Friday i časopisu Library Journal.

Osobně jsem ocenila velké množství zajímavých informací, které dílo obsahuje. Autorka se v publikaci často opírá o různé pozoruhodné výzkumy i práce mnoha odborníků, kteří se tímto tématem zabývali. Díky tomu získává titul na mnohem větší vážnosti.

Velmi se mi líbila pasáž, která se zabývala výcvikem pracovních psů. Nejvíce mě fascinovala práce psů ve zdravotnictví, kteří za pomoci svého čichu dokáží diagnostikovat například rakovinu.

Z celého titulu jsem byla naprosto nadšená. Dozvěděla jsem se díky němu mnoho důležitých informací, které navždy změnili můj pohled na psí čenich.

Zaujaly mě i hezké ilustrace, které dílo příjemně doplňují a jejichž autorem je sama spisovatelka.

Knihu bych doručila všem milovníkům psů, kteří se chtějí o svých miláčcích dozvědět víc.

Děkuji KNIHCENTRUM.CZ za poskytnutí recenzního výtisku.

Knihu můžete zakoupit ZDE.

Autor: Zdeňka Kudová.


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky