Recenze: Beru to na sebe

22.09.2020

Asi každá žena se jednou ocitne v bodě, kdy se její iluze prostě rozplynou a ona se musí smířit s tím, že z ní už sice nebude dokonalá modelka, ale za to umí upéct ten nejlepší štrúdl na světě, že i v tom nejideálnějším vztahu nastanou občas chvíle, kdy vás naštvou manželovy neustále poházené ponožky po zemi a každý den vám ve spánku někdo přikreslí na obličej pár vrásek. I když nás to občas může dovádět k šílenství, je důležité se nevzdat, brát život s nadhledem a hlavně humorem. Své o tom ví i autorka Lucie Šilhová, která se ve svém díle Beru to na sebe, nebojí zmínit i témata, které se většina z nás bojí vyslovit nahlas. Publikaci vydalo nakladatelství Motto roku 2019.

Čtivou a nesmírně humornou formou nás hlavní hrdinka knihy seznámí se svým životem a odvážně se dotkne mnoha poněkud ožehavých témat, které řeší většina žen, ale jen málokterá se je nebojí vyslovit nahlas. Svěří se nám například s jejími problémy kolem hubnutí, s trapasem, jenž ji potkal při bujaré oslavě jejích padesátých narozenin či s některými úsměvnými situacemi, které ji s manželem potkávají po 25 letech manželství.

Velice praktické mi přišlo rozdělení jednotlivých kapitol podle měsíců, jenž poskytuje celému titulu přehlednost. U každého z nich nalezneme krátkou charakteristiku daného období, u které se určitě pobavíte.

Osobně jsem si publikaci doslova zamilovala. I přestože mě od hlavní hrdinky dělí skoro jedna generace, tak jsem se s některými jejími zážitky se smíchem ztotožnila.

Velmi se mi líbil i autorčin humor, který mi byl velice blízký. Při čtení jsem se opravdu dobře bavila a častokrát jsem se i nahlas zasmála.

"Sama nevím co je na pondělku tak zázračného. ... Proč by řízek nebo palačinky nedělně neškodné měly být najednou pondělním nepřítelem číslo jedna? A pardon, jedna palačinka tu ještě od včerejška zbyla. Tak já začnu v úterý. Jenže začít hubnout v úterý je divné. Jako byste se milovali bez polibku. Od středy? Bez předehry. Od čtvrtka? Pod peřinou. Od pátku? Oblečení. Od soboty? Bez předchozího představení. Od neděle? Jako byste se nemilovali vůbec." str. 18

Dílo je nenáročné a oddychové čtení, ve kterém určitě nenajdete žádné nečekané zápletky nebo extrémní napětí. Je to však skvělá a pohodová oddechovka, u které si můžete dovolit jen tak relaxovat.

Knihu bych doporučila především ženám, které se chtějí odreagovat od každodenních starostí, pobavit se a získat trochu životního nadhledu.

Děkuji KNIHCENTRUM.CZ za poskytnutí recenzního výtisku.